hey !hey ! hey ! welcome to my sukaduka diary ....

Friday 19 August 2011

free like a bird in the air


Seronok kan kalau jadi seperti burung, bebas terbang. Rasa aman di atas langit, tanpa perlu risau. Tetapi manusia tidak seperti burung. Mereka sering rasa ingin bersaing sesama sendiri, selagi tidak dapat apa yg di ingini, selagi itu mereka tidak akan puas. Sehingga mereka sanggup berbunuhan sesama sendiri, hilang perikemanusiaan, hilang sifat manusia.
Manusia terlalu tamak, inginkan kuasa, bagi mereka, kuasa adalah segala-galanya. Tetapi mereka lupa, yang mereka adalah makhluk kerdil dalam dunia ini. Sebenarnya ada yang lebih Berkuasa di atas sana. Yang menguasai langit dan bumi, Allah yang Satu. Tiada yang lebih berkuasa melainkanNya. Oleh itu, sedarlah kita wahai manusia. Dunia ini hanya sementara, akhirat sana yang kekal abadi.


p/s : kepada yg berkenaan

lepas nie nk kua ke nk ape kew..terserah..dah mls nk mbebel2..mrh2...org marah org mbebel bersebab..bkn saje2 jew...org kt cni risaukan awak kat sana..bukan nakk halang atau nakk kongkong hidup awakk...mulai hari ini buat la hal masing2..dah mls nakk amek tau amek berat..amek berat pon org takk harrgai..takk de gune gakk..masing2 da besar..asalkan pandai jaga diri..sudah cukupp...

NOW U ARE FREE LIKE A BIRD IN THE SKY ...ENJOY IT..




No comments:

Post a Comment

budakcumelcakapcakap