hey !hey ! hey ! welcome to my sukaduka diary ....

Thursday, 29 December 2011

JODOH itu rahsia ALLAH SWT..
☻♥☻
/█\ /█\
.||. ||.
SEKUAT mana kita setia ツ
SEHEBAT mana kita merancang ツ
SELAMA mana kita menunggu ツ
SEKERAS mana kita bersabar ツ
SEJUJUR mana kita menerima kekasih kita ツ

.. •.♥• Jika ALLAH SWT Tidak Menulis JODOH Kita Bersama Kekasih Kita..Kita Tetap Tidak Akan Bersama Dengannya •.♥•


alhamdulillah

alhamdulillah Ya Allah..kau telah memakbulkan doa ku..aku bsyukur dengan result exam..biapon ade yg xlepas target..tp sudah cukup untuk meletakkan aku di paras selesa..kepadamu aku bermohon bersujud menadah tangan meminta..engkau telah mendengar doa doa ku selama ini..terima kasih Ya Allah...



Wednesday, 28 December 2011

❀♥ Yang kita dapat tidak semestinya yang kita pinta.. ♥❀
❀♥ Yang kita minta belum tentu yang terbaik buat kita.. ♥❀
❀♥ Yang terbaik buat kita tak semestinya Allah suka.. ♥❀
❀♥ Belajarlah redha apa yang kita ada.. ♥❀
❀♥ Itulah yang terbaik buat kita.. ♥❀
❀♥ Walaupun itu bukan yang kita suka.. ♥❀



Wednesday, 21 December 2011








Kakitangan Bank Negara menunjukkan Note baru Ringgit Malaysia yang akan dikeluarkan pada Julai tahun depan. Info dari Sinar Harian. pasni ade la balik ek duit rm20 dan rm100..



Tuesday, 20 December 2011

hati perempuan rapuh ibarat kaca

perempuan itu kaca
silap sedikit pecah berderai
silap sedikit retaklah ia
silap sedikit keluar muncungnya
seakan burung belatuk
nanti habis kamu dipatuk
tiada mampu kamu memujuk
perempuan itu kaca
harus cermat dijaga
harus halus belaian
memang sifat kejadian
sensitif cepat mendatang
 hati kecil mudah meradang
rajuknya bukan kepalang
tersilap pasti kecundang
perempuan itu kaca
maka kamulah si penjaganya
hatinya kamu jaga
pujuk rayu bila perlu
lemah lembut bila bertutur
bila dia sudah terhibur
pasti kasihnya subur
sayangnya tiada kendur
cintanya tiada luntur
insyaallah
bahagia kamu rasa…



Luahan Hati Seorang Wanita

   Sensitif

Bukan bermaksud suka merajuk, tapi hanya ingin bermanja dan mendapatkan perhatian.

  Cerewet

Bukan bermaksud FUSSY tak tentu hala, kadang 2 ingin LELAKI mengikut kata-katanya sekali sekala.

 Halus

Ibarat sehelai sutera, cantik, mulus, lembut dan mudah tercarik dan koyak. Walaupun seorang wanita memaafkan seseorang yang lain atas sebab kesalahan, biasanya WANITA akan ingat kesalahan tersebut untuk disimpan jadi pengajaran. Bukan DENDAM.

 Ikhlas

Ikhlas seorang wanita tak perlu diragui.

Korban

WANITA sanggup berkorban apa saja untuk seseorang yang amat disayangi, termasuk ibu bapa, anak-anak dan suami. WANITA amat tabah.

 Prihatin

Sentiasa memerhatikan keadaan sekeliling dalam diam.

 Manja

Walaupun dia adalah seorang WANITA yang pandai berdikari, naluri seorang WANITA masih lagi tetap seorang WANITA. Suka bermanja bukan hanya kepada insan yang bernama LELAKI, namun juga sesama kaum.

 Ego

WANITA yang terlalu sayangkan kekasihnya sanggup menolak ketepi EGOnya apabila bersemuka dengan yang dicintai.

  Cinta

CINTA pertama bagi wanita adalah yang paling dalam dan tulus.

Seks

SEKs bukanlah segala-galanya buat WANITA kerana WANITA diciptakan dengan 9 nafsu dan satu akal. NAFSU yang banyak dan tidak tertumpu kepada satu saja. LELAKI pula dijadikan dengan 9 akal dan satu nafsu. Fungsi lelaki adalah membimbing WANITA dan bukan menghanyutkannya.

“Peranan LELAKI dalam kehidupan WANITA adalah sebagai pelindung dan bukan sebagai pemusnah. WANITA diciptakan oleh ALLAH swt dari tulang rusuk kiri dan untuk dipeluk dan dimanja, bukan untuk dikasari. Maka lelaki haruslah memahami HATI dan PERASAAN WANITA”







Seindah-indah hiasan itu adalah wanita solehah

Siapa kata jadi perempuan itu senang?
Perlu tutup sana, tutup sini,
Cuba lihat budak lelaki, pakai baju pagoda pun orang tidak bising.
Perempuan. Stoking perlu pakai.
Cuba suruh budak lelaki jadi perempuan satu hari.
Pasti menangis air mata darah, kerana tidak tahan bertutup semua.
Tetapi, perempuan sentiasa sabar. Tengah panas masih boleh lagi memakai jubah.
Hebatkan perempuan?
Siapa kata jadi perempuan itu senang?
Tiap-tiap bulan, mesti ada penyakit. Hendak pergi kelas pun susah.
Kalau boleh, masa tengah jalan merasakan hendak meraung kerana kesakitan.
Cuba lihat budak lelaki , mereka nampak gembira. Kadang-kadang setahun sekali pun susah dapat sakit, tetapi sekali sakit, merungut bagai tidak ingat dunia.
Tetapi, perempuan hidup berpuluh-puluh tahun dengan penyakit tiap-tiap bulan, masih boleh tersenyum menyimpan kesakitan yang dialaminya.
Hebatkan perempuan?
Siapa kata jadi perempuan itu senang?
Hati ini Allah S.W.T jadikan sangat lembut.
Hati cepat sensitif.
Cuba lihat orang putus cinta. Kebiasaannya perempuan yang paling susah hendak lupa.
Lelaki selepas putus cinta cepat mencari pasangan baru.
Cuba pergi wayang tengok cerita Hindustan, siapa yang paling teruk menangis?
Perempuan bukan? Lelaki masih boleh ketawa.
Sungguh lembut hati perempuan. Tetapi dengan hati yang lembut itu perempuan dapat mengkagumkan lelaki. Hebat tidak perempuan?
Siapa kata jadi perempuan itu senang?
Apabila hendak keluar ke mana-mana, sentiasa ketakutan. Kerana berita asyik-asyik keluar cerita orang kena rogol, kena culik.
Lelaki pukul dua pagi masih boleh keluar minum kopi tengok bola.
Siapa kata jadi perempuan itu senang?
Jika dirogol, perempuan disalahkan kata tidak jaga pakaian,
Apabila buang anak, perempuan disalahkan cakap berhati binatang,
Apabila buat salah sikit, kena marah dengan suami,
Apabila bising terlebih, kena label perempuan tidak sopan
Betapa susah hendak jadi perempuankan?
Disebabkan susahnya hendak jadi perempuan inilah, ramai perempuan yang merajuk dengan Allah.
Mereka berkata, Allah S.W.T tidak adil.
Mengapa AllahS.W.T lebihkan lelaki?
Mengapa perempuan perlu dengar cakap suami?
Mengapa syurga perempuan terletak di bawah kaki suami?
Walhal jadi perempuan itu sangatlah susah. Bak kata orang, hendak jaga sepuluh anak lelaki, tidak susah seperti menjaga seorang anak perempuan.
Disebabkan perasaan negatif pada Allah S.W.T ini, ramai perempuan di luar sana yang ditolak.
Mereka pakai pakaian yang tidak menutup aurat dengan alasan, 'lelaki tak payah tutup pun!'
Mereka berani bertepuk tampar dengan lelaki. Mereka sanggup gadaikan diri mereka kerana percaya dengan janji manis kekasih yang busuk hati.
Kasihan pada mereka bukan?
Disebabkan fikiran yang negatif terhadap Allah S.W.T, mereka sanggup rosakkan diri mereka.
Mereka berkata mereka lakukan seperti itu kerana Allah S.W.T tidak adil.
Persoalannya sekarang,adakah benar Allah S.W.T tidak adil pada perempuan?
Betul, syurga perempuan terletak di bawah kaki suami.
Tetapi, cuba ingat kembali, syurga seorang anak lelaki terletak di bawah kaki siapa jika bukan pada kaki ibunya?
Betul, isteri kena ikut cakap suami.
Tetapi, seorang anak lelaki perlu taat pada ibunya tiga kali lebih utama daripada ayahnya.
Tidak adil lagikah Allah S.W.T pada perempuan?
Allah bukan setakat adil, tetapi Allah itu sangat sayang pada perempuan.
Untuk lelaki, syurga isterinya terletak di bawah kakinya.
Jika paling banyak lelaki ada empat orang isteri.
Cuma ada empat orang yang syurganya bergantung pada seorang lelaki itu.
Tetapi perempuan, ditakdirkan ada lima belas orang anak lelaki.
Bermakna ada lima belas orang yang syurganya terletak pada seorang perempuan itu.
Masya-Allah, hebatnya perempuan bukan?
Mengapa perempuan hebat?
Kerana kasih sayang Allah S.W.T yang menjadikan kita hebat!
Cuba didengari pula lagu-lagu yang berkumandang pada radio.
Banyak lagu berkaitan perempuan bukan?
Jarang kita dengar lagu berkaitan lelaki.
Sayang sungguh Allah S.W.T itu pada perempuan, hingga perempuan dikasihi seperti itu sekali di dunia ini.
Lihat pula apabila seorang lelaki berjaya.
Orang akan berkata, 'Disebalik kejayaan seorang lelaki terdapat seorang perempuan di belakangnya.'
Kita tidak pernah dengar orang berkata, 'Disebalik kejayaan seorang perempuan terdapat seorang lelaki di belakangnya.'
Sungguh hebat Allah S.W.T jadikan perempuan itu.
Masih tidak adil lagikah Allah S.W.T pada perempuan?
Hakikatnya, Allah S.W.T terlampau adil pada perempuan.
Disebabkan susahnya hendak menjadi perempuan ini, perempuan senang hendak masuk syurga. Berdasarkan satu hadis :
"Apabila seorang perempuan mendirikan sembahyang lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kehormatan dan taat kepada suami, dia akan disuruh memasuki syurga melalui mana-mana pintu yang dia sukai." (Hadis Riwayat Ahmad)
Tidak adil lagikah Allah S.W.T pada perempuan?
Oh perempuan, sedarlah.
Betapa sayangnya Allah S.W.T pada kita. Betapa cintanya Allah S.W.T  pada kita.
Tetapi, mengapa kita rosakkan diri kita kerana fikiran-fikiran negatif yang tidak berasas pada Allah S.W.T?
Allah S.W.T jadikan perempuan itu sebagai hiasan dunia.
Bayangkan, dunia yang besar ini, dunia yang cantik ini, kita jadi hiasannya.
Seindah-indah hiasan itu adalah wanita solehah.
Betapa ruginya kita sekiranya ditolak menjadi seindah-indah perhiasan dunia bukan?





Saturday, 17 December 2011

yeayy! =)

hari nie kuar lepacking ngan anak buah..kakteh ngan kakak..tgk wayang 2 cite..huh! first tgk wayang cerita mission imposible 4 ( ghost protocol ).crita nie sgt best dan best..hahaha..byk part yg mdebarkan..ade jugak yg lawaknya..rugi tak tgk..then tgk crita puss in bots..kucing yg sgt comey..yg konon2 macho..=)











Friday, 16 December 2011

debaran semakin terasa !!

tajuk nk gempak je kan..huh ! result da nak keluar..takot laa..ari nie da 16hb..dlm seminggu lebih jew lagi result nak kua..uwaaaaa ...=(..takot yg teramat amat sgt..hope everything will be ok...hope pointer naik walaupon sikit..most important thing .. jgnlah ada paper yg repeat ..takk sanggup denn nak belajar bnde yg same untuk 2 kali..mmg semua subject sem lepas susah..tp dah cuba sedaya upaya..dah termuntah2 study..luluskan lah semuanya..aminn..mesti kwan2 yg lain pun da terfikir fikir terbayang bayang termimpi mimpi dah ka..hahaha..hari hari tunggu lah abg posto dtg umah..tunggu surat cinta dari abg posmen..

p/s : Ya Allah Ya Tuhanku..kau makbulkan lah semua doa2 ku..kau berkatilah semua pelajar KPM seluruh malaysia yang sedang menerima nasib yang sama..trauma dgn kedatangan result exam.kau berikanlah keputusan yang baik kepada aku dan rakan rakan seperjuangan yang lain..luluskan lah kami..jauhilah kami dari kegagalan..insyallah..amin..



Thursday, 15 December 2011

sorry ~

sorry ..xde niat pon nak wt cmnie..ow mnx maaf..ow tau xpatot tibe2 diam..xreply msg..tp ow xley kawal hati emosi dan perasaan..sorry sgt2 ~..

=(
=(
=(
=(
=(

p/s : perbalahan adalah pemanis dalam percintaan.kalau kita mampu bertahan..insyllah makin manis hubungan kita nnti =)

saya merajokkk!
not in mood!
huh!


Wednesday, 14 December 2011

JODOH

jodoh terbahagi kepada 3 iaitu :

1) JODOH DARI SYAITAN

 ~iaitu lelaki dan perempuan yang berjalan berpegangan tangan dan menuju ke arah kemaksiatan. Apabila si perempuan tadi mengandung, barulah si lelaki tadi menikahi perempuan tersebut.

2) JODOH DARI JIN

 ~iaitu lelaki yang menyukai seorang perempuan yang tidak menyukai dirinya, lalu dibomohkan dan disihirkan perempuan itu untuk setuju berkahwin dengan lelaki tadi.

3) JODOH DARI ALLAH


 ~iaitu pandangan 2 pasang mata iaitu lelaki dan perempuan sehingga menusuk ke dalam jiwa. Lalu,lelaki itu pun masuk meminang perempuan tadi. Perempuan tadi menerimanya. Mereka bernikah dan bercinta selepas itu kerana cinta selepas kahwin adalah satu2nya cinta yang diredhai ALLAH. Bercinta sampai ke syurga. Itulah yang digelar "Syurga Cinta" tanpa berlakunya sebarang bentuk kemaksiatan.


carilah jodoh yg memahami , memaafkan dan memotivasikan diri kita..setiap pasangan hendaklah memahami antara satu sama lain dan memaafkan antara satu lain..jika pasangan ada masalah cubelah dgn memberi motivasi dengan memulihkan semangatnya..berilah ia sokongan dan nasihat.
Apa jua jenis cinta, ianya kuasa Allah. Jadikan ia sebagai panduan asas dalam mencari jodoh supaya benar-benar mendapatkan jodoh menurut Islam yang dapat membahagiakan hidup anda kelak. Mencari jodoh berdasarkan Islam InsyaAllah akan membahagiakan hidup kita semua di dunia mahupun akhirat. kita hendaklah sentiasa berdoa agar diberikan dan dikurniakan jodoh yg baik.

disini ada doa yg dapat kita amalkan. mudah2an ditemukan jodoh yg baik.insyallah..=)


p/s : Sesungguhnya yang baik itu datang dari Allah S.W.T dan yang lemah itu datang dari saya.

 ~ cinta saya adalah untuk orang yang betul2 ikhlas dengan saya. bukan untuk dipersendakan dan dipermainkan ~

kuantan ohh kuantan ..


KUANTAN - BENCANA ... Jalan Kuantan- Sungai Lembing runtuh sepanjang 70 meter akibat hujan lebat selama lima hari menyebabkan hanya sebelah jalan yang dibuka untuk laluan orang ramai. -fotoBERNAMA

salah satunya tanda tanda hari kiamat..baru je musibah banjir kilat kat tgh2 bandar kuantan..tiba2 satu lagi musibah dtg..

Daripada Huzaifah bin Asid Al-Ghifari ra. berkata:

“Datang kepada kami Rasulullah saw. dan kami pada waktu itu sedang berbincang-bincang. Lalu beliau bersabda: “Apa yang kamu perbincangkan?”. Kami menjawab: “Kami sedang berbincang tentang hari qiamat“. Lalu Nabi saw. bersabda: “Tidak akan terjadi hari qiamat sehingga kamu melihat sebelumnya sepuluh macam tanda-tandanya“. Kemudian beliau menyebutkannya:


 ~ Asap,
~Dajjal,
~Binatang,
~terbit matahari dari tempat tenggelamnya,
~turunnya Isa bin Maryam alaihissalam,
~Yakjuj dan Makjuj,
~tiga kali gempa bumi, sekali di timur,sekali di barat danyang ketiga di Semenanjung Arab
~yang akhir sekali adalah api yang keluar dari arah negeri Yaman yang akan menghalau manusia kepada Padang Mahsyar mereka”.

(H.R. Muslim)

p/s :  skrg dah byk tanda2 kiamat....sedar lah wahai umat NABI MUHAMMAD S.A.W....
kasih kau bagaikan pelangi
mewarnai bahtera hidupku
kau tetap terbaik untukku
kau tercantik, engkaulah cintaku

kau bagai malaikat yang selalu setia
melindungi menjaga dan mendampingiku
baik dalam susah dan senang
kau selalu ada bersamaku


setiap malammu selalu ku melindungimu
di bangun tidurmu ku ingin selalu di sampingmu
dalam tidurmu ku selalu ingin di sisimu
kasih kau adalah nyawa nafas dalam hidupku
kau adalah pelita terang dalam jiwaku
aku tersadar melihat kebahagiaan itu seperti pelangi

aku pun berjanji akan selalu menjagamu
melindungi dan berdoa untukmu
semoga apa yang kau inginkan tercapai selalu
hidupku adalah milikmu


hidupmu adalah hidupku
kebahagiaanmu adalah kebahagiaanku
kesedihanmu adalah kesedihanku
nyawamu adalah hidupku

kasih kau adalah nyawa nafas dalam hidupku
kau adalah pelita terang dalam jiwaku
aku tersadar melihat kebahagiaan itu seperti pelangi


p/s :mmg cinta kite xsehebat dan seagung adam dan hawa ataupun cinta nabi muhammad dan siti khadijah..tapi kite berusaha untuk itu..insyallah ~



Yang Paling JAUH Bukannya BINTANG, Bukan Juga MATAHARI Dan Bukan Juga REMBULAN Tapi Adalah MASA YANG BERLALU Dan Tak Akan Kembali.
SEMALAM Yang Luput Menjadi Secangkir KENANGAN.
KELMARIN Yang Terluput Mengukir SESALAN.
Yang Ada Hanyalah HARI INI Dan AKAN DATANG.
Gunakanlah HARI INI Sebaik Mungkin Kerana SEMALAM Telah Pergi Buat SELAMA-LAMANYA Dan HARI ESOK Belum Pasti Milik Kita . . . . .



Tuesday, 13 December 2011

Tatkala tiada lelaki yang hadir memetikmu
& janganlah engkau sekali2 merendahkan dirimu
Menggugurkan diri..menyembah tanah..
Sedangkan engkau sebenarnya telah ALLAH jadikan begitu tiggi martabatmu..

Tulang rusuk Adam yang hilang, biarlah dia yang mencarinya sendiri. Hawa pula, tunggulah dan bersabarlah, tak perlulah kamu yang mencari Adam. Kerana kamu tetap tulang rusuknya yang hilang, dia akan datang mencarimu
dan mengambilmu suatu hari nanti. Apa yang boleh kamu usahakan Hawa ialah berdoa agar Adam yang datang itu adalah Adam yang beragama, beramal dengan agamanya dan punya akhlak yang baik. Dengan kata lain dapat membimbing kamu ke jalan yang lurus untuk ke syurga...

Saturday, 10 December 2011

Dave Days - Olive You feat. Kimmi Smiles



Can't get the words out of my mouth
That little feeling everyone talks about
The things you say like I miss your face
I wanna let you know but I can't get the words to go so

Olive you and everything you do
What two words can mean afraid to say the other three
Olive you the words are coming true
I don't know what to say but olive you

Can't fight the feeling I feel inside
I try to tell you but I always hide
The things you say like I want you to stay right
Here by my side and let the words slide

Olive you and the little things you do
What two words can mean afraid to say the other three
Olive you the words are coming true
I don't know what to say but olive you

You wanna tell me but I don't know how to say it
I'll let it out what's been on my mind
Those two words need an I love...

I love you and everything you do
These two words mean what I meant to say with three
I love you never felt so smooth
All I can say is I love you

(Olive you olive you olive you)
I love you
(Olive you olive you olïve you)
I love you

p/s : thanks so much snggup tunggu saya..snggup tahan dgn perangai saya..snggup terima baik buruk saya..sanggup kongsi susah senang dgn saya..saya ngs awak dtg hiburkan sy..sy merajuk awak dtg pujuk sy..walaupon awk selalu sakitkan hati saya..mungkir janji..susah tuk sy luahkan syg sy pada awk..sy xkan luahkan semua tu..tp saya akan tunjukkan melalui cara sy sendiri..hope awk faham dan faham =) OLIVE YOU !!

Thank you for what you did,
You didn’t have to do it.
I’m glad someone like you
Could help me to get through it.


I’ll always think of you
 With a glad and grateful heart,
 You are very special,
I knew it from the start!

I want to tell you "Thank you,"
But it doesn’t seem enough.
 Words don’t seem sufficient
"Blah, blah" and all that stuff.


Please know I have deep feelings
About your generous act.
 I really appreciate you,
You’re special, and that’s a fact!

I Appreciate You !!!


You are a person
who makes life easier and better
for everyone around you.
Your continual acts
of thoughtfulness
and kindness
brighten each day.
What you did for me
will glow in my memory,
reviving pleasant feelings
every time I think about it.
I appreciate you,
and I thank you.




malaikat pelangi cinta lirik




Cinta adalah satu perasaan kompleks yang muncul dari dalam jiwa makhluk. Banyak perihal mengenai cinta yang kita tidak sedar. Bercakap tentang cinta tiada penghujungnya.

Fakta 1
- Cinta itu satu perasaan yang wujud secara tiba-tiba. Ianya datang tanpa diminta dan pergi tanpa dihalau.

Fakta 2
- Orang yang mencintai lebih rasa manisnya cinta berbanding orang yang dicintai.

Fakta 3
- Ibu-bapa merupakan cinta pertama kita.

Fakta 4
- Cinta paling busuk ialah cinta yang berdasarkan nafsu semata-mata

Fakta 4
- Percintaan sesama jantina semakin menjadi-jadi.

Fakta 5
- Makanan orang bercinta ialah kata-kata nasihat daripada orang yang dicintai.
Fakta 6
- Memiliki cinta tak semestinya memiliki kebahagiaan.

Fakta 7
- Dendam selepas putus cinta boleh membunuh seekor naga di Tasik Chini.

Fakta 8
- Cinta pandang pertama akan menyusul dengan cinta pandang kedua

Fakta 9
- Ramai yang kehilangan maruah kerana cinta dunia.

Fakta 10
- Cinta kepada Illahi seringkali di sebut, tetapi tak ramai yang betul-betul mencintaiNya.


Jangan sesekali kamu bersikap kejam memberikan harapan pada seseorang itu lalu dia jatuh cinta sedangkan diri kamu tidak mencintainya.

Jangan sesekali kamu hadir dalam hidup seseorang kalau ia hanya kamu rasakan akan menghancurkan perasaanya.

Jangan sesekali kamu menatap tepat di matanya jika semua yang kamu lakukan hanya kepalsuan belaka.

Jangan sesekali kamu mengambil berat ke atas dirinya terlalu berlebihan hanya kerana sekadar simpati kelak bimbang dirinya menaruh hati padamu.

Jangan sesekali diri kamu mengatakan "aku cinta padamu" sedangkan di dalam hatimu hanya nafsu yang bertakhta.

Jangan sesekali kamu tertarik pada seseorang kerana paras rupanya, sebab keelokan paras dapat menyesatkan kita.

Jangan sesekali kamu tertarik pada kekayaannya, kerana segala kekayaan akan lenyap dan musnah.

Tertariklah pada seseorang yang beriman dan beramal soleh dan ia dapat membuatmu tersenyum. Hanya senyuman ikhlas hadir dari orang beriman yang dapat memberi hari-harimu yang gelap menjadi cerah.

Hati orang yang soleh itu mudah dan senang untuk menerima cahaya dari Ilahi, kerana mereka sentiasa takut akan azab Allah dan cinta kepada Allah...

Namun..

Hati orang yang berdosa itu susah dan payah untuk menerima cahaya dari Ilahi, kerana mereka sentiasa gembira dengan nikmat dunia dan lupa pada-NYA...


Friday, 9 December 2011

saya akan tunggu hari bahagia saya..

Wednesday, 7 December 2011

just for you =)

Having you in my life is a beautiful feeling...
You make me feel so special with all that you say and all that you do...
And today, All I want to say is...You are the one I love and no matter what I will always forever keep loving you.

13 tanda anda jatuh cinta

Jika anda ingin tahu sama ada anda telah jatuh cinta dengan seseorang, anda boleh mengetahui melalui perkara berikut:

1. Anda tidak akan marah terlalu lama dan akan berusaha untuk mengawal kemarahan anda terhadapnya.

2. Anda akan sentiasa merindui dia.

3. Apabila berjalan dengan dia, anda akan berjalan dengan perlahan.

4. Anda akan tersipu-sipu malu apabila bersama dengannya.

5. Apabila anda berfikir tentang dirinya, jantung anda akan berdegup pantas.

6. Hanya dengan mendengar suaranya, anda akan tersenyum tanpa sebab.

7. Apabila anda melihat dia, anda tidak akan peduli orang di sekeliling anda. Anda cuma melihat dia seorang.

8. Anda akan mula mendengar lagu yang berirama balada.

9. Dia sentiasa di fikiran anda.

10. Anda akan sentiasa terhidu baunya.

11. Anda menyedari bahawa anda akan tersenyum apabila memikirkan tentang diri dia.

12. Anda akan lakukan apa sahaja untuk dirinya.

13. Apabila anda membaca ini, pada masa yang sama, ada seseorang di dalam fikiran anda.


hey bestfriend forever !!!

saya ada kwn baik..nama die NURMAHLIANI ZAIRANI..die sgt cantik jelita baik hati paham saya..dan paling penting selalu kena buli ngan saya..dia pandai buat kek coklat dan kek die sgt sedap..kalau sy balik kuantan die selalu buatkan..tp skunk die da xnk buatkan..die da xsyg sy ke..urm..dia da lupekan sy ke..die da ad kawan baik lain kew..=(

dulu time sekolah die selalu teman sy..dulu sy ketua kelas..kena pegi sana pegi sini..BFF sy nie lah yg selalu teman sy..peneman setia tau..

~ pagi2 pegi panggil cikgu..die temankan..
~ pegi ambik buku keluar masuk kelas die temankan
~ pegi ambik kunci tandas die temankan
~ pegi merayap die temankan
~ pegi tandas die temankan
~ ponteng class pon die temankan ..hehe..sekali seumur hidup..nyorok dalam tandas..takot       punya pasal
~ tlg kira student lam class pon die tolong..

teringat zaman sekolah yg giler2 dan sgt best..

dialah kwan saya satu2nya yg paham sy..yg selalu tahan kena cucuk ngan pensil..yg tahan ngan kerenah sy..

tp sekarang dah mcm renggang.adakah die da lupe sy ..=(
da lame xkeluar sama2..main boling..buat kerja giler..gelak ketawa sama2

=(

hope kite kawan sampai mati..AWAK LA SATU2 NYA SAHABAT SEJATI SAYA..

credit to : NURMAHLIANI ZAIRANI







Tuesday, 6 December 2011

diam lebih baik dari berkata kata

mmg sy marah awak..saya terasa ngan awak..almost a week dah..tunggu tunggu then hampeh..saya xkan tunjuk marah saya sedey saya..hope awak sendiri perasan dan betulkan semuanya..


 ~there are things that we don't want to happen but have to accept, things we don't want to know but have to learn, and people we can't live without but have to let go ~

~ just so you know, there's a space that only you can fill.
~ just so you know , I LOVE YOU then , i guess i always will...

p/s : invisible TEARS  r the hardest to wipe away ...